به گزارش ایبِنا، محمد جعفر افتخار افزود : در واقع ما پولی که هم اکنون به سپرده گذاران پرداخت می کنیم کمتر از مبلغی است که سپرده گذاران سپرده گذاشته اند.
وی افزود: هر زمان اموالی از موسسه فرشتگان در اختیار ما قرار گرفت بقیه سپرده سپرده گذاران را پرداخت خواهیم کرد.
افتخار با بیان اینکه موسسه کاسپین نقش اساسی در گرفتن سپرده ها از مردم نداشته است ، گفت : قرار بود این موسسه برخی از تعاونی های اعتباری را ساماندهی کند که در اثر یک اشتباه برخی از این تعاونی ها از جمله تعاونی اعتباری فرشتگان تابلوها و کلیشه دفترچه های سپرده را عوض کردند و به نام کاسپین زدند.
وی گفت : با این کار سپرده گذاران این تعاونی ها خود را طلبکار از کاسپین می دانند.
افتخار با بیان اینکه هیئت مدیره جدید موسسه مالی کاسپین دو ماه است در این بانک مستقر شده اند ، گفت : بانک مرکزی برای ساماندهی موسسه فرشتگان خط اعتباری را در اختیار ما قرار داد و البته ما به بانک مرکزی بابت این خط درصدی سود نیز می دهیم.
وی گفت : قرار شد در یک مقطع مبلغی از سپرده های تا زیر ده و بعد تا زیر بیست میلیون تومان و یک روز قبل از عید تا زیر 50 میلیون تومان را پرداخت کنیم .
افتخار افزود : این در حالی است که ما با مشکلات عدیده به ویژه با تعاونی فرشتگان مواجه بوده و هستیم.
وی گفت : این موسسه تنها چند ساعت قبل از آغاز پرداخت سپرده ها اطلاعات سپرده گذاران زیر 50 میلیون تومان خود را در اختیار ما قرار داد و تا این اطلاعات در سیستم موسسه کاسپین قرار بگیرد و به اصطلاح بالا بیاید در برخی شعب تا چند ساعت و برخی دیگر تا چند روز طول کشید.
مدیر عامل موسسه کاسپین با بیان اینکه برخی از همکاران من برای بالا آمدن سیستم تا صبح بیدار بودند ، گفت : با این حال هنوز برخی شعب ما موفق نشدند اطلاعات را در اختیار بگیرند.
وی افزود : تلاش خود را کرده ایم که پاسخگوی مردم باشیم اما متاسفانه هنوز نتوانسته ایم همه اطلاعات را در شعب خود بروز کنیم.
افتخار با بیان اینکه 90 درصد مسائل موجود در ارتباط با سپرده گذاران به موسسه فرشتگان و هیئت تسویه آن باز می گردد ، گفت : این موسسه با موسسه کاسپین همکاری لازم را نکرده است.
وی ابراز امیدواری کرد تا یکی دو روز آینده مشکل بالا آمدن اطلاعات در شعب موسسه کاسپین حل و فصل شود.